The Bloglord

Foto saya
Author, blogger, comic freak, designer, editor, gamer, hermit, photographer, reader, student, teacher, traveler, writer.

10 Oktober 2009

Panduan Bagi Yang Tak Reti




Kakashah: Letaklah panduan Adobe sikit di blog kamu.
Saya: Aku mana tahu buat panduan. Diri sendiri pun tak terpandu, nak beri panduan kepada orang lain konon.
Kakashah: Ah, yang kau hasilkan gambar aku ni?
Saya: Yang ni aku buat suka-suka saja. Main-main. Panduan mana boleh dibuat sambil lewa, main-main. Apalah kau ni Kakashah.
Kakashah: Ah, tak kira! Kamu kena letak juga.
Saya: Yang kau ni sibuk-sibuk kenapa? Nak promosikan diri ya? Kau tu kan dah sedia masyhur?
Kakashah: Hehe, aku tahu. Kau letaklah Lan pula.
Saya: Lan?
Kakashah: Buat sajalah! Cakap banyak!
Saya: Erk, baik bos!


Maka, setelah selesai pertikaman lidah kami, saya pun, dengan berat hatinya membuatkan satu panduan ringkas tentang Shading & Lighting. Dapatkannya di blog Al-Fityan.



Tiada ulasan: