The Bloglord

Foto saya
Author, blogger, comic freak, designer, editor, gamer, hermit, photographer, reader, student, teacher, traveler, writer.

23 September 2007

Just Passing By - Nothing To Write

Sehari dua ni, alhamdulillah, kerja dah berkurangan walau ada yang masih tersisa. Beban di pundak dah semakin menurun. Tapi saya dikejutkan dengan satu khabaran. Bukan satu, tapi dua.

Tawaran untuk menjadi Ke
tua Editor Suara Kampus Edisi Kelantan sesi depan dan tawaran untuk menyertai pembikinan novik (novel grafik), di mana saya akan menjadi kartunisnya, serba-sedikit.

Waaagh...Pada mulany
a pening juga memikirkan yang mana satu hendak dipikul. Kalau dua-dua, berat sangat.

Okey, begini. Menjadi Ketua Editor (KE) tidaklah seberat mana, sebab hanya untuk satu sesi saja. Tapi yang tak seronoknya (bagi sayalah), KE perlu mengurus banyak benda. Deadline, penerbitan, percetakan, pergi sana pergi sini. Berat.

Menjadi kartunis dalam novik pula satu hal. Novik ni bukannya macam kartun strip satu halaman tiga panel tu. Novik adalah gabungan novel dan diterjemah ke dalam kartun. Bayangkan sebuah novel ada tidak kurang daripada 100 halaman. Bermakna perlu lukis tidak kurang daripada 100 halaman juga. Kalau sebuah, biasalah. Mungkin boleh bertahan sampai habis. Tapi kalau empat? Saya harap Allah memberikan kekuatan untuk menghabiskannya.

Macam dah pilih saja, bukan? Yes, it's decided. Saya pilih untuk jadi kartunis untuk projek novik. Maaf banyak-banyak lah, jawata
n KE mungkin ada yang lebih layak, insya-Allah.

Doakan saya dan boss (A. Ubaidillah Alias a.k.a cairostudent) berjaya menerbitkannya, demi Islam yang tercinta. Ameen!


Tiada ulasan: