The Bloglord

Foto saya
Author, blogger, comic freak, designer, editor, gamer, hermit, photographer, reader, student, teacher, traveler, writer.

10 Oktober 2009

Namanya Alias


(Bukan Alias bin Chik ^___^)


Beginilah. Biar saya terangkan. Otak saya bekerja tidak kira di waktu sedar atau tidur. Logiknya, sebaik bangun tidur, tentu dapat idea yang pelik-pelik, paling kurang satu.

Disebabkan terlalu banyak limpahan idea (termasuk idea sampah), maka tercetuslah idea ingin membuat satu komik crossover bersama pelukis-pelukis komik lain. Masalahnya: belum terjumpa sesiapa yang ingin serta.

Komik ini -- Badar 2142 -- ialah komik berkaitan perjuangan kumpulan minoriti Muslim yang ditindas, diletakkan masanya pada tahun 2142; tahun yang dianggap, pada masa itu, teknologi sudah membangun dengan dahsyat (mungkin pelindung senjata nuklear pun sudah terhasil! #__# ' )

Antara elemen menarik yang ingin dipahat di dalamnya ialah robot-robot perang jenis mecha, exo-skeleton, dan battle-suit. Memang menjadi suatu yang mencabar untuk menghasilkan lukisan robot. Tapi tak mengapa, selagi ada usaha, tiada lautan yang tak bisa direnangi (ah, buat apa berenang rentas laut - bazir masa saja - lebih baik buat amal kebajikan pada Mak Abah). Cabaran ini akan cuba disahut. Yosh!

Buat sesiapa yang mahu sertai, beritahulah di kotak komen di bawah. Ganjarannya di dunia tiada. Doalah agar keikhlasan anda membantu membangunkan komik Islami mendapat ganjaran di akhirat. ^___^

Komik ini akan dipaparkan pautannya di blog ini secara gratis. Sekian.




p.s: Jemputan khas saya berikan kepada saudara Alias Chik yang berjaya menjadi watak utama komik ini (hehe).

2 ulasan:

menoufiaz™ berkata...

stakat aku yang jalan pun senget kamu ajak buat komik gini punya hebat!..
stakat orang lidi dah kompen kaki panjang sebelah..

ni apa benda tu mecha?..exo-skeleton, dan battle-suit.?

orang yang biasa ngan game gegar lawan2 perang masa depan mesti tau benda alah tu..

nak kata sahut pun segan juga..
tapi ini yang aku baru belajar

http://www.polykarbon.com/tutorials/mecha/mecha1.htm

tutorial wak robot huh!

p/s: maaf saya tak sekacak itu..tapi mungkin lebih kool dari beliau.. ces(perasaan perasan =.=' )

wae berkata...

masih mencari plkis???