The Bloglord

Foto saya
Author, blogger, comic freak, designer, editor, gamer, hermit, photographer, reader, student, teacher, traveler, writer.

10 September 2009

Kad Raya!

Tidak bermaksud untuk mengabaikan baki 10 hari Ramadan. Maaf jika ada yang terasa. Hehe.

Sesiapa yang mahukan kad raya untuk dihantar kepadanya (versi elektronik sahaja), silalah hantarkan nama anda (tak kiralah sama ada ia nama glamour, nama panggilan manja, nama pena, kad nama, numa-numa, atau apa sahaja yang berkaitan dengan nama anda) dan alamat emel anda kepada emel di sebelah (di sidebar) atau di tempat komentar di bawah. Baca: tak boleh letakkan alamat emel di blog kerana ada risiko SPAM. Contoh design kad raya adalah seperti di bawah. Siapa yang tak puas hati dengan rekabentuknya, tak perlu beri nama. Hehe.


Salam Ramadan dan selamat memburu Malam al-Qadr!
P.S: Terima kasih kepada Kak Ummu Iffah a.k.a Freshie kerana kesudian mewarna kartun yang tak seberapa tu. =)

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam.ana just nk bg skt pndgn.rsnye skrg dah xmolek kalo buat kartun yg pakai songkok/kopiah tp nmpk rmbut kt depan.nk tnjukkn ape motif tu?lgpn students skrg xpakai dh mcm tu.kan lbih baik kalo pakai kopiah/songkok btul2..so,harap sdkt pndgn ni xbuat enta panas.slm.teruskan berkarya

meo188 berkata...

poyolah anonymous!!!!!

maaf ye. arp2 fhm situasi skrg nie. org xpakai songkok/kopiah lg byk.

kurng2nye encik hanri leh tunjukkan betapa cool kalau pakai songkok/kopiah.

p/s-sy baru kena marah dgn org berlagak alim d mesjid negara sbb baring smbil tunggu masuk waktu. hilang rasa nk ibadat mase tue. Tegas2 biarlah bertempat. Org penat2 bekerja... nk rehat skjp dlm mesjid pun kena maki.

Dakwah biar berhemah. Bukan dakwah mencengkam & rigid.

maaf encik hanri

skdr berkongsi je.

Han Ri berkata...

Eh, tak mengapa, tak mengapa En. Meo. Tak perlu marah-marah ya. Tapi memang benar, berdakwah mesti ada hikmah. =)

Ya, saudara/i tanpa nama. Saya akui, agak merasa janggal bila membuat kartun sebegitu. Rasa tak 'best'. Saya pun tidak memakai kopiah sebegitu. Motifnya - mungkin mahu berikan kartun itu nampak agak 'cool' seperti yang En. Meo kata. Tak mengapalah. Saya akan perbaiki di masa akan datang.

Terima kasih atas teguran. Jika ada lagi, tegurlah. Saya tidak mahu jadi orang yang syok sendiri, kerana saya tahu, saya adalah manusia biasa yang banyak kelemahan dan keburukan.

Terima kasih sekali lagi buat yang memberi komentar! ;)

Nabila H.... berkata...

salam..
em..xingat baca kat mana..or de org bgtau..klu pakai kopiah nampak rambut depan tu mcm yahudi..xsure la tu..tp mmg penah nampak paderi2 or rahib yahudi pakai kopiah kecil ti tengah kepala...means nampak rambut di depan la..

em, pasal baring dlm masjid...tak salah benda tu..sbb penah berlaku lupa zaman sahabat ke zaman Rasululullah s.a.w, de syaitan nk ganggu org smayang tp takut nk lalu sebab takut kat org yg tgh tido...
so, bg ana, tido lam masjid lebih baik drp lepak di kedai kopi xtentu hala...hehe..tp bulan Ramadhan ni, xde la kot yg lepak kedai kopi or kedai mamak siang2 hari..

Ramadhan kareem..Allahu akram..

FRESHIE berkata...

hehe mesej kat atas ni pjg2 yek? sy penah tgk kat TV kalo di uzbek ke turkistan. xbrp igt. kat sane kaum die pakai kopiah stail nmpk rambut dpn. wallahualam

sah90 berkata...

sila2lah menghantar kad raya tu..
Sangat diterima..:)