The Bloglord

Foto saya
Author, blogger, comic freak, designer, editor, gamer, hermit, photographer, reader, student, teacher, traveler, writer.

30 Ogos 2009

Dalam Kesibukan Beribadat

Ada orang pernah bertanya, "kamu sibuk-sibuk beribadat untuk diri sendiri, ada kamu hiraukan orang lain? Azab Allah bukan jatuh pada orang yang zalim saja, tapi seluruh kampung walaupun di dalamnya ada orang alim!"

Jawapan saya:



1. KRAF 09 (Bengkel Komik dan Grafik PMRAM 2009.
 Ditaklifkan jadi Pengarah pula. Tidak mengeluh. Hanya terasa agak berat sebab tak pernah pun pegang jawatan besar-besar sebelum ini.


2. MINI-FITYAN Edisi Khas Ramadan dan Hari Kemerdekaan (coming soon).
Juga pertama kali menjadi penyusun e-zine (electronic magazine). Disebabkan saya memang agak sukar berpisah dengan Photoshop bila sudah dimulakan kerja bersamanya, maka tidak hairanlah sepanjang malam di bulan Ramadan ini saya tidak pernah tidur. Nak kata insomnia tu, tidaklah. Cuma, alang-alang berjaga malam, bolehlah beribadat sekali. Tak gitu?






Dua jawapan ini saya tujukan kepada yang bertanya. Saya tidak beribadah seorang diri. Saya juga tidak mahu syok seorang. Dan saya bukan gila kuasa. Saya lakukan apa yang saya mampu. Apa yang tidak/kurang mampu untuk dilakukan, saya pass pada orang lain.

 
Sesungguhnya saya hanyalah hamba-Nya yang lemah dan terlalu banyak cacat cela.

Tiada ulasan: